24.09.2014 Premiera powieści Ingi Iwasiów W powietrzu. „Pisana z perspektywy feministycznej historia obyczajowo-erotyczna, próba opowiedzenia o kilku ostatnich dekadach historii Polski przez kobiecy seks. Jest to biografia szczecinianki w średnim wieku, redaktorki literackiego czasopisma (znając deklarację autorki: "Jestem teoretyczką literatury, więc wiem, że w literaturze nie ma prostego rozróżnienia na prawdę i fikcję, bo w trybach pisania prawda staje się fikcją, (możemy śmielej dopatrywać się zabawy z konwencją autobiograficzną), która przedstawia historię swoich erotycznych fascynacji i związków, miłości i namiętności”.
"Po kolei, metodycznie i trzymając się chronologii opowiada o swoich inicjacjach, kochankach obojga płci, miłościach i namiętnościach. Zaczyna od przedszkolnej fascynacji przedszkolanką z obfitym biustem przebraną za Królową Śniegu, a kończy na kobieco-męskim trójkącie (choć '>trójkąt<' to pojęcie umowne, bo jej partnerzy wcale się nie znają). [...] Są kochankowie i kochanki, penisy i szyjki macicy, duety, trójkąty i przyjemności w pojedynkę. Księgowe, urzędnicy, szkolni koledzy i koleżanki, kobiety w typie bergmanowskim, byli enerdowscy dysydenci otwarci na herstorie. Opowieść pcha do przodu przesuwający się korowód towarzyszy i towarzyszek łóżkowych przygód, są tylko oni i upływający czas – innej logiki tu nie ma". ( Aleksandra Lipczak Inga Iwasiów "W powietrzu")
Wydawnictwo Wielka Litera.
***********************
ODNOŚNIKI L*AW
Pięćdziesiątka Ingi Iwasiów. Powieść.
Kroniki oporu i miłości. Powieść
Zawiodłam Ingi Iwasiów. Monolog
SEN. Królestwo kobiet*. Rozmowa o dramacie Ingi Iwasiów „Pogadywanie wokół sprawy orgazmu wielokrotnego.”. Teatr Lesbijski w Polsce.(wywiad)
Domowe dramaty lesbijek Magdy Szcześniak. Dialog (analiza)
KONTEKSTY & LINKI
TEKSTY
Aleksandra Lipczak Inga Iwasiów W powietrzu. Culture,pl
Inga Iwasiów dla ̶ś̶r̶e̶d̶n̶i̶o̶ zaawansowanych. Studia, eseje, relacje. (opis)
Inga Iwasiów: Interesują mnie uczucia i relacje między ludźmi. GS24.pl (wywiad)
Życie i twórczość Ingi Iwasiów. Culture.pl