4-10.10.2021 „Lato nadeszło dzisiaj całkowicie” Liliana Zeic (Piskorska) - działanie performatywne i ingerencja w przestrzeń publiczną we Wrocławiu w ramach projektu „Arttifake: Art Invades Propaganda” realizowanego przez Fundacja Art Transparent.
22.05.2021 Performans online „Queer poetry hotline z Sylvią Baudelaire. „Oferujemy Ci możliwość rozmowy telefonicznej, podczas której nasza telefonistka przeczyta do słuchawki wiersz pochodzący ze zbiorów queerowej poezji X-Philes, wybrany specjalnie dla Ciebie i odpowiadający Twoim aktualnym potrzebom. Jak się dzisiaj czujesz?” Wiersze z łóżka do uszka.
29.03.2021 Na Skwerze Praw Kobiet w Krakowie powstało 10 ławeczek na cześć (matronek). Jedną z nich jest Roma Cieśla, ikona kobiet nieheteronormatywnych, krakowska działaczka na rzecz praw osób LGBTQ+, feministka, aktorka, wokalistka.
Roma Cieśla (1953 - 2019) angażowała się i inicjowała wiele działań na rzecz kobiet nieheteroseksualnych, zwłaszcza w latach 90. Należała do Lambdy Kraków i Grupy Safo.
Długo była jedną z niewielu lesbijek (w świadomości powszechnej - jedyną), które dzieliły się publicznie swoją herstorią. Korzenie jej les*storii sięgają czasów PRL-u i łączyła doświadczenie osobiste z aktywistycznym lesbijsko-feministycznym.. Działała do swojej niespodziewanej śmierci w 2019 r.
Jej pionierską działalność na rzecz lesbijek doceniono w plebiscycie Gazety Wyborczej w 2021 r., i jej imię znalazło się na jednej z 10 ławeczek upamiętniających kobiety Krakowa na Skwerze Praw Kobiet.
29.01.2021 - 5.02.2021. Wrocławsko-onlinowy performans „Jako odpowiedź za zaproszenie do cyklu mikrozamówień postanowiłam zmienić nazwisko Liliana Piskorska (Zeic)”. Kurator: Wojtek Zrałek-Kossakowski.
„Powrót do linii matek jest dla mnie gestem symbolicznym i feministycznym. Z pokolenia na pokolenie tracimy nazwiska naszych matek, tracimy je ciągle od nowa, by za chwilę stracić je kolejny raz. Historia naszej genealogii jest historią zapominania, historią pisaną po linii męskiej, historią przekazywania (tożsamości/własności) poprzez nazwisko po ojcu na nazwisko po mężu”.
29.03.2015 W wiosenny dzień grupa performerek_ów wyszła na rynek Białegostoku, by opowiadać swoje intymne, nieheteronormatywne historie mieszkankom_com miasta. W bezpośrednim kontakcie uczestniczki_cy performansu najpierw dzieliły_li się osobistym doświadczeniem dyskryminacji, nawet przemocy, a następnie gotowe_i były_li na rozmowę ze słuchaczkami_ami.
11.05.2007. Premiera „Bostońskiego małżeństwa” w reżyserii Romualda Szejda w teatrze Scena Prezentacje w Warszawie. Autor sztuki David Mamet, który zazwyczaj opisuje bezwzględny męski świat, tym razem opowiada o nienormatywnych kobietach z XIX-wiecznej Ameryki – Annie i Klarze, które tworzą tytułowe bostońskie małżeństwo. Tak nazywano związek dwóch kobiet, które mieszkały razem i mogły, choć wcale nie musiały, dzielić łoże.
Listopad 1932. Rozpoczęła się niewielka seria polskich spektakli Dziewczęta w mundurkach, na podstawie dramatu Christy Winsloe, znanego już z klasycznej filmowej realizacji z 1931 roku w reżyserii Leontine Sagan. Autorką polskiego tłumaczenia sztuki była Irena Grywińska - aktorka, reżyserka, współtwórczyni wraz z mężem Karolem Adwentowiczem Teatru Kameralnego w Warszawie.
17.05.2005. Mieszkanki_cy Warszawy w drodze do metra mogły_li zasięgnąć informacji w Poradni Antyhomofobicznej. Od ubranych w białe fartuchy ekspertek_ów dowiadywały_li się wszystkiego o „strasznej chorobie" – homofobii. Dostawały_li ulotki, w których mogły_li przeczytać o objawach i sposobach jej leczenia oraz pocztówki z historią osób, które doświadczyły homofobii w Polsce.
27.01.1992. Emisja w Telewizji Polskiej wideorejestracji spektaklu Hamleta Szekspira w reżyserii Andrzeja Wajdy, wystawionego w Teatrze Starym w Krakowie. W inscenizacji rolę duńskiego księcia zagrała aktorka – Teresa Budzisz-Krzyżanowska. Nie była to pierwsza polska aktorka, która wcieliła się w tę rolę, zmierzyły się z nią wcześniej m.in. Róża Łuszczkiewicz i Stanisława Wysocka.